• Ik ontwerp en bouw websites voor
    desktop, tablet en smartphone

  • Ik bouw mijn websites met
    html5, css3 & JQuery

  • Integratie met social media en online branding
    zijn voor mij vanzelfsprekend

  • Ik geef advies over online branding
    en begeleid projecten

Content Rules! Elke pagina is uniek! 2/7

PDF Afdrukken Email

Nu je vastgesteld hebt welke zoekwoorden voor jouw website belangrijk zijn, moet je elke webpagina voorzien van een unieke titel en beschrijving. De titel en beschrijving van een pagina worden opgenomen in de html-code met behulp van zogenaamde metatags. Kan je zelf de html niet aanpassen, overleg dan met je webbouwer of hij/zij dat voor je wil doen.

De titel en de beschrijving van een pagina worden door Google getoond in de lijst met zoekresultaten. 

Title en description metatags

Titel

Vraag je bij elke pagina van je website af wat het hoofddoel van de pagina is. Wat wil je dat bezoekers doen als ze jouw pagina bezoeken? Wil je dat ze iets kopen? Of wil je dat ze zich inschrijven voor een nieuwsbrief? Als je weet wat de belangrijkste actie is, kun je een pakkende titel verzinnen voor je pagina! Maak er een call-to-action van die mensen doet doorklikken als ze hem zien in de zoekresultaten. De titel van een pagina mag maximaal 65 karakters lang zijn. Zorg ervoor dat je korte zinnen schrijft en het zoekwoord (of combinatie) herhaalt.

Beschrijving

De beschrijving van de inhoud mag van Google maximaal 150 tekens lang zijn. Is jouw beschrijving langer dan wordt de rest van de tekst afgekapt. Gebruik ook in de beschrijving korte zinnen die bezoekers van je website (en Google) duidelijk maken welke informatie ze kunnen vinden op jouw pagina. Zet de belangrijkste woorden voorin! Herhaal zoekwoorden die je hebt bedacht en wees concreet en wervend. Vergeet bovendien niet dat je beschrijving goed moet aansluiten bij wat bezoekers uiteindelijk zien en lezen op de pagina. Als je in de beschrijving zet dat bezoekers zich kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief, zorg er dan voor dat op de landingspagina, meteen duidelijk is hoe ze zich kunnen inschrijven.

Hieronder zie je een goed voorbeeld van een effectieve titel en beschrijving. 

 Titel en beschrijving

*Dit artikel is het tweede deel van mijn 7-dingen blog over zoekmachine-optimalisatie. Eerder werd al het vinden van zoekwoorden met behulp van zoekwoordenanalyse beschreven.


Reacties
(Er zijn nog geen reacties)
Laat een reactie achter
Captcha

Lydie PolakDagelijks bezig met websites, social media, zoekmachines, Google, e-marketing en branding. Verder kan ik niet genoeg krijgen van films, detectives (ja, ook Midsommer Murders), boeken, pinnen, bloggen, mijn gezin, katten en mijn iPhone. Benieuwd naar mijn werk? Kijk dan op mijn website www.lydiepolak.nl.